Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Výpis o využití údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
3. Pojmenování (název) životní situace
Výpis o využití údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
4. Základní informace k životní situaci
Výdejem výpisu o využití údajů z Registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí poskytnutí údajů o tom, které subjekty (orgány veřejné moci) využily referenční údaje konkrétní fyzické osoby ("subjektu údajů") a za jakým účelem.
O vydání výpisu o využití údajů z ROB může požádat subjekt údajů podle § 14 odst. 4 a § 58 zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů.
Údaje lze poskytnout za období 2 let zpětně od data podání žádosti.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost může podat žadatel ze své vlastní datové schránky fyzické osoby.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel musí mít zřízenu datovou schránku fyzické osoby.
Postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Žádost o výpis o využití údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).
Na základě vyplnění žádosti (formuláře) a jejím následném zaslání prostřednictvím Informačního systému datových schránek je zpracován elektronický výpis o využití údajů z ROB.
Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.
Výpis obsahuje identifikaci žadatele a seznam subjektů, které v zadaném časovém intervalu, maximálně 2 roky zpětně od data podání žádosti, využily údaje o žadateli vedené v ROB.
8. Na které instituci životní situaci řešit
V této životní situaci nedochází k přímé komunikaci žadatele s úřady státní správy, žádost je podávána prostřednictvím webového formuláře.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Žádost o výpis o využití údajů z ROB prostřednictvím CzechPOINT@home je realizována vyplněním formuláře "Žádost o výpis o využití údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Při elektronickém způsobu zaslání žádosti žádné; totožnost žadatele se ověřuje prostřednictvím přihlášení do datové schránky.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář "Žádost o výpis o využití údajů z Registru obyvatel" je k dispozici na Portálu veřejné správy (v sekci Formuláře).
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Vydání elektronického výpisu o využití údajů z ROB prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podaná žádost je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb registru.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Není možné podat opravný prostředek.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
- Výpis údajů z Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
- Změna údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel prostřednictvím CzechPOINT@home
- Poskytnutí údajů z Registru obyvatel jiné osobě prostřednictvím CzechPOINT@home
- Odvolání souhlasu s poskytnutím údajů z Registru obyvatel jiné osobě prostřednictvím CzechPOINT@home
28. Popis byl naposledy aktualizován
13.03.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.